Matsajten och Restaurangjouren inleder samarbete

Matsajten och Restaurangjouren i Sverige AB har ingått ett strategiskt samarbete gällande förmedling, logistik och marknadsföring. Partnerskapet bygger på en ömsesidig vilja att genom exponering och produktutveckling, tillgodose marknadens behov.

Restaurangjouren är en av Sveriges snabbast växande grossister som levererar allt från kött, fisk och mejeriprodukter, till frukt, grönt och kolonialvaror.

Vi är väldigt glada över att kunna presentera ett unikt samarbete med Restaurangjouren. Genom samarbetet kommer Matsajten att få ett brett utbud av annonser samt skräddarsy lösningar för restauranger, caféer och butiker, säger Fredrik Sundqvist, VD på Matsajten i Sverige AB.

Restaurangjouren levererar i egna kylbilar sju dagar i veckan i Storstockholm. I övriga Sverige erbjuds Matsajtens logistiklösningar.

Vi är otroligt glada över detta samarbete med Matsajten. Vi följer trenderna och ser att näthandeln ökar och att den här typen av lösningar där man snabbt, enkelt och säkert kan få sina varor levererade, kommer att bli en del av framtidens handel. För oss är det också ett bra forum där vi får möjlighet att presentera nya och unika produkter. Vi kommer även att lansera våra färskskurna produkter som vi sedan 2003 har försett Stockholms restauranger och krogar med. Vi ser en stor efterfrågan och ökning på marknaden och det färskskurna ligger helt rätt i tiden, säger Tommy Julin, VD på Restaurangjouren i Sverige AB.