Drakbåtsfesten 2020

Nu är det dags att boka in årets roligaste personalfest och teambuilding vid Eskilstunas vackra å. Visa upp ert företag eller organisation, tävla mot konkurrenter, bjud in arbetskamrater, vänner och bekanta.

Vi tävlar i två olika klasser: Mixad klass och Sparbanken Invitational. Förra OCH förrförra året tog Carling Måleri AB hem den prestigefulla vandringspokalen i mixad klass.

Vi utser även ett lag som förhöjer tävlingens underhållning i form av klädsel eller bra och roligt uppträdande, som får utmärkelsen Best in Show. Förra året var det Clarion Collection Hotel Bolinder Munktell som vann den fina titeln.

Tidigare deltagare om Drakbåtsfesten

Peter Paunovic, medlem i ASK (Allmänna Sportklubben):

- Vi är med på Drakbåtsfesten för det är ett otroligt bra sätt att skapa ännu bättre gemenskap i vår förening samtidigt som vi får marknadsföra vårt gym, våra medlemmar och vår värme för hela Eskilstuna. Det bästa är den kamratliga tävlan och alla besökare. Vi hade otroligt mycket folk i vårt utställningstält. Ni bör vara med för det är en publikfest och ni gör något både för marknadsföringen samt team-andan i ert företag eller förening!

Sofia Krekola, Krekolas trafikskola:

- Det som är så roligt med Drakbåtsfesten är sammanhållningen som vi får på företaget genom att tävla tillsammans, teamwork helt enkelt. Förra året var dagen helt fantastisk och rolig! Anmälan till nästa år gjorde vi så fort vi fick chansen, vi vill såklart uppleva denna glädje ännu en gång och försöka ta oss ännu längre i tävlingen.

Helena Von Porat, VD Clarion Collection Hotel Bolinder Munktell:

- Vi blev så otroligt glada över utmärkelsen Best in Show! Vi gick in för att ha en otroligt rolig dag och kämpande på i båtarna för allt vad musklerna kunde. Ett gäng med kycklingar och en tupp hade en fantastisk dag!

Tips till dig som deltar:

Paddla i takt - det är det som kommer att avgöra vem som vinner.

Oömma kläder och ombyte rekommenderas, det kan stänka upp en hel del vatten.

Läs mer, anmäl dig eller se vilka som redan är redo för 2020 på www.drakbatsfesten.se