Mamma Ljuger kommer ”hem” till Norrbotten

Mamma Ljuger kommer ”hem” till Norrbotten

Den 6 oktober 2019 hade Humorföreställningen Mamma Ljuger – sanningen om din uppväxt sin premiär i Älvsbyn. En premiär som sedan följdes av ytterligare 3 föreställningar i Norrbotten innan turnén vände söderut.

Drygt 100 föreställningar senare vänder Janne Bylund och Mattias Lundberg åter till Norrbotten för turneavslutning med föreställningar i Haparanda, Gällivare och Kiruna.

Humorduon Janne Bylund och Mattias Lundberg avslutar alltså sin framgångsrika Sverigeturné där de berättar om alla de lögner som mamma sagt under vår uppväxt – Blir du förkyld om du går ut med blött hår? Kan du få kramp när du badar? Får du mask i magen om du äter snö? Mattias och Janne bjuder på en nostalgisk skrattfest där de flesta sanningar och lögner kommer fram i deras hyllningsföreställning till det bästa i livet. Mamma!

Ja, det här är så långt från gangsterrap man bara kan komma. Det är bara humor och skratt, säger Jan Bylund

För Mattias Lundberg, som är född och uppvuxen i Norrbotten är det självklart att lägga turnéfinalen i länet:

-Norrbottenspubliken har alltid tagit emot oss väl. I Kiruna var vi i början av turnén medan Haparanda och Gällivare är nya orter för oss, så vi hoppas att även Haparanda- och Gällivareborna gillar oss och uppgörelsen med vår, och deras, uppväxt, säger Mattias Lundberg

Humorföreställningen är en underhållande upplevelse som får dig att minnas barndomen och kanske inse att du också sprider dessa myter till dina barn. Kom och skratta och lär dig sanningen om varför det inte hjälper med Coca Cola mot magsjuka, att det inte finns något som heter växtvärk och att ögonen inte ploppar ut om du håller tillbaka en nysning. Eller…?

_______________________________

Jan Bylund och Mattias Lundberg är humorduon som trots att de inte medverkat i Let´s Dance, haft ledsna barndomar eller sommarpratat, ändå lyckats sälja över 50000 biljetter till föreställningen som spelats över 100 gånger.

Orter

20 februari Folkets hus, Haparanda