Mamma Ljuger i Uppsala – nu även på lunchen!

Mamma Ljuger i Uppsala – nu även på lunchen!

Humorshowen Mamma Ljuger – sanningen om din uppväxt, har spelats för fulla hus runt om i landet, men kommer nu för första gången till Uppsala – och det är ett rejält publiktryck! Humorduon Jan Bylund och Mattias Lundberg sätter därför in sin femte föreställning, tillika den tredje extraföreställningen, - under lunchtid!

-Ja, nu är det ju en lördag, så folk är ju lediga, men vi tänkte att eftersom det varit sådant tryck på biljetterna på eftermiddagar och kvällar – att vi chansar och kör även en föreställning mitt på dagen, säger Janne Bylund.

Det extraordinära intresset från Uppsalaborna var Bylund och Lundberg inte riktigt beredda på, även om publiken verkligen ställt upp under åren som föreställningen spelats. Sedan premiären hösten 2019, med ett 18 månaders uppehåll för pandemin, har närmare 50000 personer skrattat åt duons underhållande uppgörelse med sin egen barndom under 70- och 80talet. I och med den nyinsatta lunchföreställningen har de fler extraföreställningar än de ordinarie:

-Nej, i ärlighetens namn var vi inte beredda på det och vår turnéplan gör att vi inte kunde stanna i Uppsala längre, och därför är vi så tacksamma att Reginateatern hakade på denna galna idé och löste de praktiska frågorna med extrapersonal osv, säger Mattias och fortsätter:

-Det känns ju lite ovanligt att sätta upp shower när publiken vanligtvis shoppar eller letar lunchställe!

Nu återstår det att se om Uppsalaborna kan tänka sig att skratta en lördag lunch i februari, och det verkar lovande. Försäljningen för lunchföreställningen har öppnat starkt, vilket gör att Bylund och Lundberg vågar hoppas på att även denna föreställning blir fullsatt:

-Ja, tack o lov är ju Uppsalaborna sådana vana teaterbesökare att vi litar på att de kommer! Håller trenden i sig får vi väl lägga in en frukostshow vid sjutiden på lördag morgon också…, avslutar Jan Bylund

______________________________

Titel: Mamma Ljuger – sanningen om din uppväxt

Manus, regi & medverkande: Jan Bylund & Mattias Lundberg

Plats: Reginateatern, Uppsala

Datum och tid: 2 feb, 19.00, 3 feb, 19.00, 4 feb, 12.00, 15.00 & 19,00

Jan Bylund 070-6540360, janbylund@janbylund.se

Mattias Lundberg 070-3154078, mattias@aplato.se

www.mammaljuger.se

Biljetter: www.reginateatern.se

___________________________________________________________________________

Mattias Lundberg är Leg, Psykolog, Leg Psykoterapeut, Docent i Psykologi vid Umeå Universitet, Författare, Föreläsare och Moderator.

Mattias Lundberg är en flitig samhällsdebattör och beskrivs ofta som en psykolog med förmåga att förklara psykologi på ett enkelt sätt och han anlitas ofta därför av såväl media som företag.

Mattias är författare till bland andra: Den Lyckliga Pessimisten & Det är sant - det stod ju i tidningen