Roine Gabrielsson utsedd till ny VD i Mavera

Styrelsen i Mavera AB, en ledande tjänsteleverantör inom försäkringsmedicin i Norden, har utsett Roine Gabrielsson till ny VD. Roine Gabrielsson tillträder den 15 januari 2020 och ersätter Henrik Ingvarsson som är kvar i bolaget i en ny roll som operativ chef samt fortsatt aktiv i styrelsen.

“Vi har haft ett händelserikt år med stora förändringar i organisationen, en snabb utvecklingstakt av våra tjänster och den tekniska plattformen samt fortsatta framgångar i de nordiska grannländerna. Nu när vi tar nästa steg och förstärker ledarskapet så är det med glädje som jag välkomnar Roine till Mavera”, säger Magnus Ingvarsson, styrelseordförande.

“Mavera har ett attraktivt erbjudande som spelar en viktig roll på marknaden, vilket tilltalade mig direkt. Jag ser fram emot att utveckla bolaget samt dess produkter och tjänster tillsammans med teamet på Mavera”, säger Roine Gabrielsson.

Roine Gabrielsson har mer än 20 års erfarenhet av ledande befattningar inom IT och mjukvara. Hans tidigare roller inkluderar SVP på StrongPoint APAC, VD för CashGuard, VP Sales & Marketing på McAfee, VP Global Sales på Projectplace och VD för TeamEngine. Roine Gabrielsson har en MBA från Henley Business School, England. Han har byggt upp flera internationella säljorganisationer och tillför omfattande internationell erfarenhet till Mavera.

“Roine har gedigen ledarskapserfarenhet från framgångsrika teknikbolag med tjänsteerbjudanden och internationell verksamhet och har den kompetens Mavera behöver för att utvecklas framåt och öka expansionstakten”, kommenterar Henrik Ingvarsson.

För mer information, kontakta:

Magnus Ingvarsson, styrelseordförande
magnus.ingvarsson@mavera.com

Om Mavera

Mavera är ledande leverantör av försäkringsmedicinsk rådgivning i Norden. Maveras produkter och tjänster befinner sig i framkanten inom InsurTech genom att kombinera en innovativ teknik med ett stort nätverk av oberoende medicinska rådgivare. Vi hjälper försäkringsbranschen att optimera processer för skadereglering och riskbedömning.

Viktor Norlander

Presskontakt Marketing Manager 0732444332