Maxel lanserar energieffektiv LED-serie

Vega-serien är ett komplett LED-belysningskoncept med fokus på ljuskvalitet, flexibilitet och energieffektivitet. Tack vare seriens olika modeller är det möjligt att ljussätta olika miljöer utan att behöva ändra armaturers design.

Vega-serien är den optimala lösningen när du vill skapa en kreativ ljusmiljö. Ljusets färgtemperatur kan garanteras eftersom vi valt att jobba med endast en bin-kod. Serien passar utmärkt som allmänbelysning i såväl hem som offentlig miljö. Seriens ställbara armaturer går att justera från 0 till 30°.

Serien är anpassad för att drivas med ett driftdon med konstantström 350mA eller 500mA (1,2W eller 2W). För att få ut mer ljus ur armaturen kan en extra kylfläns monteras och driva armaturen med 700mA (3W).

- Det känns jättebra att kunna lansera en ny generation av energieffektiva LED-produkter med så många egenskaper. Att kunna korrigera ljusmängden under installationens gång utan att byta ut armaturen eller göra nya hål i taket underlättar enormt för installatören, säger Peter Liljegren, produktchef på Maxel Belysning.