Fler förvärv stärker Mazars i Sverige

Revisions- och konsultbyrån Mazars har gjort ytterligare förvärv. Med förvärven av redovisningsbyrån Lag & Taxering och tidigare i höstas revisionsbyrån Hollerup & Partner förstärker byrån nu sin position som en av landets ledande revisionsbyråer.

Genom förvärvet av Lag & Taxering knyter Mazars redovisningsavdelning i Stockholm till sig ytterligare ett 10-tal redovisningskonsulter och får ett starkt team som erbjuder kompetens inom bland annat bokföring, bokslut, årsredovisningar, lönehantering, skatte- och bolagsrätt.

– Vi är en fullservicebyrå som finns nära våra kunder och som alltid eftersträvat att erbjuda ett så brett tjänsteutbud som möjligt och inom området redovisning finns en stor efterfrågan av tjänster. Förvärvet av Lag & Taxering är därmed ett viktigt led i vår strategi att växa både organiskt och genom förvärv på våra lokala marknader och i storstadsregionerna, säger Marianne Sandén Ljungberg, vd för Mazars i Sverige.

Lag & Taxering är en väletablerad redovisningsbyrå som grundades 1990 av Sören Alm. Byrån erbjuder ekonomi, affärsjuridik och administrativa tjänster till både mindre och medelstora företag, där de flesta branscher finns representerade bland kunderna.

– Vi är mycket glada över att ha gått samman med Mazars. Med ett 25-tal medarbetare på redovisningssidan blir vi ett starkt team, som gör att vi ökar kompetensen och servicen till våra kunder. Jag kommer nu att integrera vår verksamhet i Mazars och utveckla affärsområdet tillsammans med Ronny Erhardsson, chef för Redovisning i Stockholm, säger Sören Alm, grundare av Lag & Taxering.

För ytterligare information kontakta:

Marianne Sandén Ljungberg, vd Mazars, 08-796 37 16, 070-514 55 99, marianne.sandén.ljungberg@mazars.se

Sören Alm, grundare Lag & Taxering, 08-796 37 00, soren.alm@mazars.se

• mazars

Mazars är en internationell revisions- och rådgivningsbyrå med global närvaro i 73 länder och närmare 14 000 medarbetare. I Sverige är vi cirka 250 medarbetare och har kontor på 13 orter. Vi erbjuder tjänster inom revision, skatt, redovisning, rådgivning, finansiell rapportering/IFRS och Corporate Finance. www.mazars.se

Marianne Sandén Ljungberg