2024 Mazda CX-30 Nagisa i färgen Zircon Sand metallic

Ny specialmodell för Mazda3 och Mazda CX-30

Kungsbacka, 3:e oktober 2023.

• Ny design med många svarta detaljer både interiört och exteriört
  • Ny klädsel med terrakottafärgat konstläder och infällningar av svart mocka
  • Färgen Zircon Sand Metallic introduceras till den nya modellen

Mazda introducerar en ny modell för Mazda3 och Mazda CX-30 som kallas Nagisa. Den nya modellen har fått en retromodern look med sportiga, svarta 18” fälgar, svartlackerade ytterbackspeglar och mörktonade rutor bak som kombineras med en ny terrakottafärgad konstläderklädsel med svarta inlägg i Leganu® konstmocka.

Med introduktionen av Nagisa införs även färgen Zircon Sand som ger de båda modellerna en gammaldags ”sportig” look. Den här färgen verkar vid första anblicken vara en solid lack, men vid en närmare inspektion framträder små metallic-flakes som bidrar till färgens förmåga att skapa kontrast mellan ljus och skugga, och därmed framhäva karossens formgivning.

Nagisa är baserad på utrustningsnivån Exclusive-line som redan från start inkluderar mycket utrustning som till exempel LED-strålkastare, parkeringssensorer fram och bak, nyckellöst låssystem, head-up display med projicering på vindrutan och mycket mer. Tillsammans med alla Nagisa-unika detaljer har den nya modellen även fått en elektriskt inställbar förarstol med minne och ljudanläggning från Bose med 12 högtalare och Centerpoint surround samt en elektrisk bagagelucka för CX-30 Nagisa.

Mazda3 Nagisa startar från 302 400 kr och Mazda CX-30 Nagisa startar från priset 321 400 kr.

De första Mazda3- och Mazda CX-30 Nagisa kommer att finnas hos svenska Mazdaåterförsäljare runt årsskiftet.