Den japanska hantverksmetoden Musubu har använts för att skapa vackra sömmar.

Nya Mazda CX-60 – en första bild av interiören

• Distinkt Mazdadesign med rötter i japansk estetik
  • Högkvalitativa material med äkta träfanér och Nappaläder

Kungsbacka, 22:a februari 2022. Nu visar Mazda för första gången en glimt av interiören för sin helt nya PHEV SUV, Mazda CX-60. Designen bygger vidare på märkets framgångsrika och flerfaldigt prisbelönta formspråk: Kodo – Soul of Motion, vilket ger en perfekt kontrast till den stilrena interiören som inspirerats av det japanska formgivningskonceptet Ma med en ambition att skapa ett inre lugn och harmonisk atmosfär.

Mazdas nya interiörtema Kaichô skapar harmoni genom att kombinera material av hög kvalitet och vackra ytor som t.ex Nappaläder, detaljer i mattkrom och träfanér av lönn, med den traditionella japanska hantverksmetoden Musubu för att skapa vackra sömmar med en unik struktur.

Håll mig uppdaterad: https://www.mazda.se/mazda-cx-60/