Nya Mazda CX-80

Nya Mazda CX-80 – Premiär den 18 april 2024

• Mazda nya flaggskepps-SUV
  • Rymmer upp till 7 passagerare

Kungsbacka, 11 april 2024. Torsdagen den 18 april 2024 kl. 12.00 kommer Mazda för fösta gången att presentera sin helt nya, sju-sitsiga SUV - Mazda CX-80.

Det är den andra modellen som bygger på Mazdas stora plattform efter Mazda CX-60. Det blir den största modellen som Mazda marknadsför i Europa och kommer även att bli Mazdas nya flaggskeppsmodell.

Rymlig, bekväm, mångsidig och fantastisk att köra. Den helt nya Mazda CX-80 kommer att kombinera stilren design förankrad i japansk estetik med avancerad teknik och finess. Med en längd på nära fem meter och en hjulbas på över tre meter är nya Mazda CX-80 betydligt större än Mazda CX-60, som för närvarande är den bäst säljande Mazdamodellen. Tredje raden har helt nedfällbara säten och Mazda CX-80 kommer att finnas tillgänglig i både 6- och 7-sitsigt utförande med tre olika konfigurationer, inklusive separata kaptensstolar, med eller utan mittkonsol mellan stolarna för den andra sätesraden.

Helt nya Mazda CX-80 har premiär den 18:e april och kommer att finnas till försäljning i Sverige från och med hösten 2024.