Nya Mazda CX-5

Världspremiär för nya Mazda CX-5 på Los Angeles Auto Show

•   Den 16:e november hålls en första presskonferens i samband med avtäckningen

• Kungsbacka, 31 oktober 2016

. Mazda har förbättrat alla aspekter av sin populära kompakt-SUV för att möta den tuffa konkurrensen i den här bilklassen. Nya CX-5 kommer bl.a att ta Mazdas flerfaldigt prisbelönta formspråk ”KODO – Soul of Motion” till en ny nivå, för att ge ett säkert intryck av elegans och kraftfullhet.

Mazda kommer att hålla en presskonferens den 16:e november kl. 12:50 (PST), vilket är den första pressdagen på Los Angeles Auto Show. Bilmässan öppnar för allmänheten den 18/11 och håller öppet fram till söndagen den 27/11.