Google genomför sin största renovering någonsin

Google är på väg in i deras hittills största renovering. För att hålla jämna steg med ökad konkurrens och ny teknik, arbetar webbjätten för att hålla täten genom att fräscha upp hela dess sökfunktion, enligt The Wall Street Journal.

Planen med förnyelse är inte nödvändigtvis att byta ut det nuvarande sökordsinriktade söksystemet utan snarare att ge mer relevanta resultat. Den nya processen kommer arbeta efter en teknik som kallas “semantisk sökning.” Med semantiska sökningar kommer människors sökningar matchas med “enheter” – människor, platser och saker rapporterar tidningen.

Enligt tidningen, kommer denna renovering troligen också innebära förändringar gällande hur sökmotorn faktiskt fungerar, inklusive sökmotoroptimering, annonsering, och sidans rang-resultat. Vissa ändringar väntas rulla ut under de närmaste månaderna, men hela makeovern till “nästa generation av sökning” kommer sannolikt ta flera år.

Läs hela inlägget på Maze Medias företagsblogg.

Källa: http://news.cnet.com/8301-1023_3-57399425-93/google-plans-to-penalize-overly-optimized-sites/