Registreringstatistik januari 2018

2019-02-06

Registreringsstatistik januari 2019

I sedvanlig ordning är det stiltje vad gäller antalet nyregistrerade motorcyklar och mopeder i januari. MC Mässan genomfördes ju i sedvanlig ordning den sista helgen i månaden och eventuella resultat från den kommer först i nästa månad.

Däremot fortsätter snöskotrarna visa upp en fortsatt fin säsong räknat på antalet nyregistrerade fordon. Förra året var ju det bästa året sedan 70-talet och denna säsong ligger inte långt efter rekordsäsongen

2017 - 2018. För januari månad registrerades 266 fler snöskotrar jämfört med samma månad för ett år sedan.

Även fyrhjulingarna startar året mycket starkt. Både ATV:er och Traktorregistrerade fyrhjulingar ökar i januari jämfört med förra året med 11% respektive 54%. Här ser vi också att kunderna i högre grad väljer traktor-fyrhjulingarna som sedan andra halvan 2018 legat konstant över de klassiska ATV-modellerna.

Både mopedbilarna och Quadricycles fortsätter kräftgången från föregående år och det ska bli intressant att se om detta förändras när våren kommit till Sverige.

Niklas Kristoffersson

• mc
  • moped
  • statistik

McRF är branschorganisation för Sveriges leverantörer av mopeder, motorcyklar och tillbehör. Vi är en samlad resurs för kunskap och information om moped- och motorcykelbranschen för medlemmar, media och andra intressenter. När du behöver veta något om mopeder och motorcyklar kan du alltid vända dig till McRF.

Niklas Kristoffersson

Presskontakt vd McRF 0722-45 73 20