MECA Hockey Race, Sveriges hetaste kval är tillbaka!

Bilverkstadskedjan MECA och HockeyAllsvenskan fortsätter sitt samarbete kring kvalet till SHL. De fyra delmomenten Finalen, Slutspelsserien, PlayOff och Direktkvalet till SHL samlas under konceptet MECA Hockey Race. Kvalet spelas under våren 2016 där två lag från SHL och åtta lag från HockeyAllsvenskan gör upp om två SHL-platser.

- Vi ser fram emot ett spännande hockeykval med MECA Hockey Race i vår. Vi har en bred målgrupp och vill synas där våra kunder är. Sport är något som förenar och engagerar alla. Vi har verksamhet i hela Sverige och nytt för i år är konceptet ”laget bakom laget” där supportrarna bidrar till favoritlaget när de servar bilen hos MECA, säger Krister Duwe, VD MECA Sweden.

- Att MECA kommer tillbaka som partner betyder att de tycker att samarbetet var lyckat ifjol, det är ett gott betyg till HockeyAllsvenskan. Att få in MECA som partner i HockeyAllsvenskan betyder att ligan kan fortsätta utveckla sig, vi får in resurser och medel att satsa på klubbarnas talangutveckling och utveckla ishockeyn på de orter där vi är aktiva. 9 kronor av 10 går direkt tillbaka till klubbarna för framtida satsningar, säger Stephan Guiance, VD HockeyAllsvenskan

MECA har under 2015 ingått flera samarbeten med större idrottsklubbar som en del i att synas där bolagets kundmålgrupp finns. Samarbetena syftar till att skapa värde både för MECA och idrottsklubbarna genom erbjudanden till supportrar och övriga sponsorföretag där affären genererar extra inkomster för klubben och minskar bilservicekostnader för klubbens intressenter.

MECA Hockey Race har premiär 1 mars 2016. Läs mer om spelschema och kvalupplägg: http://www.hockeyallsvenskan.se/mecahockeyrace

#mecahockeyrace

Krister Duwe, VD MECA Sweden