ProMeister Academy förbereder Sveriges bästa bilmekaniker inför Yrkes-VM

Utöver mental och medial träning tillsammans med övriga landslaget fokuserar Marcus på att finslipa kunskapen kring de fordonstekniska momenten. Till sin hjälp har han utbildningscentret ProMeister Academy, som utöver traditionell verkstadsutbildning också erbjuder distansutbildning via e-learning. Den flexibla utbildningen sker via dator eller mobil enhet och består av både teori och praktiska moment via digital simulator.

”Jag är förväntansfull inför tävlingen i Brasilien. Målet är att vinna VM och jag har hunnit samla på mig bra erfarenhet från Yrkes-SM och EM förra året. Via ProMeister Academy och den digitala bilsimulatorn tränar jag just nu på momentet felsökning av motorstyrning. Jag spar tid på att inte behöva åka in till verkstaden varje gång jag ska träna på min fritid, även om jag naturligtvis stormtrivs i den miljön”, säger Marcus Morén, fordonstekniker KAK Bildelar AB (MECA).

ProMeister Academy erbjuder ett brett sortiment av utbildningar för alla fordonsmekaniker oavsett kedje- eller märkestillhörighet i Norge och Sverige. Bakom utbildningscentret och varumärket ProMeister står Mekonomen Group som äger verkstadskoncepten MECA, Mekonomen och BilXtra.

”ProMeister Academy erbjuder vidareutbildning för mekaniker med fokus på ny teknik i bilarna. Utvecklingen inom e-learning har gått framåt och idag kan vi erbjuda distansutbildningar via webben som innehåller alla verktyg, bilar och moment som en lärarledd genomgång i verkstaden. Utbildningarna, lärarledda eller e-learning, är bokningsbara via appen ProMeister Academy”, säger Andreas Forslund, Utbildningschef ProMeister Academy.

Andreas Forslund, Utbildningschef ProMeister Academy
Tel: +46 40-699 69 84

Fakta:

I Yrkes-VM tävlar landslag från 50 länder i 45 olika yrkesgrenar. Bland grenarna finns bland annat frisörer, kockar, webbdesigners och personbilstekniker.

ProMeister Academy är det ledande utbildningscentret i Norge och lanserades i Sverige med samma mål i början av 2015. Hittills har över 2000 mekaniker utbildats inom ProMeister Academy. Läs mer på www.promeisteracademy.se