Nyhet! SB12-serien får utökat sortiment!

SB12 är en serie munvårdande produkter för säker andedräkt. SB12 innehåller även fluor som förebygger karies.

Många år har passerat sedan den första flaskan SB12 munskölj lanserades 2006. Allteftersom har SB12 familjen vuxit och har idag tagit sin självklara plats på hyllorna i dagligvaruhandel och på apotek. Idag består SB12 av en serie munvårdsprodukter; munskölj i tre olika smaker samt de kompletterande produkterna SB12 Boost (sockerfria tuggummin) och SB12 tandkräm.

SB12 munskölj finns i storlekarna 1000 ml, 250 ml och 50 ml och får utökat sortiment genom lansering av en 500 ml flaska. Den nya storleken finns att köpa på apotek och erbjuds, precis som de befintliga storlekarna, i smakerna; Original (mint/menthol), Mild (mint/menthol) och Duo (eukalyptus/mentol). Rekommenderat konsumentpris ca 185 kr.

”Med SB12 500 ml kommer vi att stärka vår position genom ett större utbud som ger kunderna en ökad valmöjlighet. Vi tänker främst på våra lojala konsumenter som nu erbjuds en större flaska till ett lägre milliliterpris och ger därigenom ett ökat mervärde”, säger Samuel Silkestrand, Brand Manager på MEDA OTC.

Läs mer om SB12; www.sb12.se

Online test -Testa din andedräkt här!

SB12 är en serie munvårdsprodukter mot dålig andedräkt och för säker andedräkt. SB12 munskölj verkar i 12 timmar och innehåller en unik och patenterad sammansättning som neutraliserar de illaluktande svavelgaserna vi uppfattar som "dålig andedräkt".SB12 munskölj är väldokumenterad och stöds av flertalet publicerade vetenskapliga studier.SB12 munskölj kan kompletteras med SB12 Boost (tuggummi) och SB12 tandkräm.SB12 serien innehåller även fluor i olika halter som förebygger karies.