En folkbildningsdag på biblioteket

Studieförbunden i Hässleholm vill visa vidden och djupet av kursutbudet som erbjuds i kommunen. Folkbildning består av kamratcirklar, kurser du betalar för och kulturarrangemang som teater, musik och föreläsningar.

Under Folkbildningens dag kommer besökarna bland annat att få prova olika kurser som till exempel måla mandala, data för nybörjare och forntida hantverk. Todd Smith står för underhållningen och han kommer sjunga och spelar gitarr klockan halv ett.

-Vi som studieförbund jobbar brett. Utbudet vänder sig både mot unga och gamla. Vårt mål är att skapa en plats där kunskapen ska kunna växa och deltagarna ska få inspiration, berättar Ingela Hansson från Medborgarskolan.

Folkbildningens dag arrangeras av de åtta studieförbund som har verksamhet i Hässleholm samt Hässleholms Kulturhus. Folkbildningens dag pågår mellan 11-14 på lördag 29 januari 2011.

Presskontakter:

Den här e-postadressen är skyddad från spam bots, du måste ha Javascript aktiverat för att visa det Karin Holm, Marknads- & kommunikationsansvarig, Medborgarskolan Syd.
Mejl: karin.holm@medborgarskolan.se
Adress: Hans Michelsensgatan 6A, 211 20 Malmö

Närmare en miljon människor deltar varje år i Medborgarskolans kurser och kulturaktiviteter. Medborgarskolan finns över hela landet och vår verksamhet är öppen för alla. Målet är att stimulera till kunskapssökande, eget skapande och samhällsengagemang. Vi förenar trivsamma lärandeformer med höga krav på kvalitet och kompetens. Läs mer på www.medborgarskolan.se.