Ett tryggare liv

Varje år söker 75 000 äldre människor vård till följd av fallolyckor i hemmet. Nils-Bertil Finn från Civilförsvarsförbundet ger konkreta tips för att öka din trygghet under en föreläsning fredag den 28 november i Hässleholm. Föreläsningen är kostnadsfri och arrangeras av Medborgarskolan.

Varje år söker 75 000 äldre människor vård till följd av fallolyckor i hemmet. Medborgarskolan arrangerar en föreläsning som riktar sig till såväl dig senior eller anhörig. Nils-Bertil Finn från Civilförsvarsförbundet pratar om hur du skapar en säkerhet i din vardag. Både i hemmet och utanför. Det kan vara sladdar som ligger på golvet som orsaker olyckan. Nils-Bertil tar även upp hur får en ökad personliga säkerhet och därmed undviker att bli ett brottsoffer. Föreläsningen ger dig handfasta tips och råd som hjälper dig till en ökad trygghet.

Fredagen den 28 november klockan 13.30-15.00

Räddningstjänstens lokaler på Kommendörsgatan i Hässleholm

Anmäl görs senast den 21 november hos Medborgarskolan - via hemsidan eller per telefon 075-241 68 50