Framtidens researchers och IT-projektledare!

Framtidens researchers och IT-projektledare!

Möt Medborgarskolan på ny YH-mässa!

När Studentum och YhSL (Yrkeshögskoleanordnare i Stockholms län) presenterar Yrkeshögskolemässan i Stockholm den 17 mars 2014 finns Medborgarskolan på plats för att möta alla som är nyfikna på YH-utbildningarna som startar till hösten.

Totalt har Medborgarskolan Stockholmsregionen, där även Påhlmans Handelsinstitut ingår, sju spännande YH-utbildningar i höst. Kvalificerad researcher är Sveriges mest omfattande och tyngsta utbildning inom området med möjligheter till jobb finns inom flera olika branscher.

- Vi är också mycket glada över att ha beviljats nya starter av utbildningarna Affärsutvecklare IT-lösningar och Kvalificerad IT-projektledare eftersom behovet av IT-relaterad kompetens inom projektledning, kommunikation och verksamhetsutveckling fortsätter att vara stort, säger Lisa Algvere, chef för YH-enheten inom Medborgarskolan Stockholmsregionen.

Yrkeshögskolan är en eftergymnasial utbildningsform som kombinerar teori med praktik och som genomförs i nära samarbete med arbetslivet. Redan under utbildningen förankras och prövas kunskaperna ute på företag. Efter examen kan man gå direkt ut i arbete och många företag handplockar sina medarbetare direkt från yrkeshögskoleutbildningar.

På Yrkeshögskolemässan får du tillfälle att möta Medborgarskolan och ställa frågor kring innehåll och karriärmöjligheter för de YH-utbildningar som startar hösten 2014: Kvalificerad Researcher, Affärsutvecklare IT-lösningar och Kvalificerad IT-projektledare

Yrkeshögskolemässan äger rum må 17/3, kl 10–19, i Pelarsalen på Norra Latin (Drottninggatan 71B) i Stockholm. Fritt inträde.

För mer information om vår YH-verksamhet
Lisa Algvere, chef YH/Uppdrag
Medborgarskolan Stockholmsregionen/Påhlmans Handelsinstitut