Medborgarskolan är redo att skapa framtidens folkbildning

Nu slås portarna upp till Medborgarskolans nya kurslokaler som ligger centralt i Karlstad. Medborgarskolan har under våren och sommaren gjort en omfattande renovering av fastigheten på Drottninggatan 48. Lokalerna är anpassade för att möta och skapa framtidens folkbildning. Ledorden under ombyggnationen har varit tillgänglighet, teknik och miljö, detta utan att göra avkall på husets historiska själ.

Medborgarskolans förbundsordförande Leif Carlsson och kommunalråd Per Samuel Nisser kommer att invigningstala på den officiella invigningen den fjärde september.

Marie Langaard, tillförordnad regionchef , Medborgarskolan Värmland och Örebro län menar att: "Ett gediget utbud av kurser och föreläsningar har genom åren skapat förutsättningar för att skapa den här mötesplatsen, och jag hoppas att de nya lokalerna ska underlätta för alla att ta del av det fina utbud som Medborgarskolan i Karlstad erbjuder."

Målet är att huset ska bli en plattform för verksamheten att utvecklas i samklang med Medborgarskolans kärnvärden: Individen i centrum, utveckling i samverkan, ömsesidig respekt och kunskapens egenvärde.

Officiell invigning av Medborgarskolans kurslokaler sker den 4 september kl 14:00-16:00

För mer information var vänlig kontakta:
Marie Langaard, tillförordnad regionchef, Medborgarskolan Värmland och Örebro län, tel 0533-124 08, marie.langaard@medborgarskolan.se eller Fredrik Larsson, styrelseordförande, Medborgarskolan Värmland och Örebro län, mobil 070-662 91 93, fredrik.larsson@moderat.se

Närmare en miljon människor deltar varje år i Medborgarskolans kurser och kulturaktiviteter.
Vi finns över hela landet och vår verksamhet är öppen för alla. Vårt mål är att stimulera till kunskapssökande, eget skapande och samhällsengagemang. Vi förenar trivsamma lärandeformer med höga krav på kvalitet och kompetens.
Läs mer på www.medborgarskolan.se