Medborgarskolan har valt ny förbundsstyrelse

Söndagen den 13 juni 2021 genomförde Medborgarskolan sin förbundsstämma och valde samtidigt en ny förbundsstyrelse. Stämman hölls digitalt och samlade studieförbundets ombud med representanter från regioner, medlemsorganisationer och förbundsstyrelse. På agendan stod goda resultat och erfarenheter trots utmaningar under pandemin 2020, Medborgarskolans framtidsstrategi och val av styrelse för det kommande verksamhetsåret.

Stämmans ombud röstade för valberedningens förslag vilket innebar att förbundsordförande Catharina Holmberg, Stockholm, omvaldes liksom vice förbundsordförande Cecilia Magnusson Göteborg och övriga ledamöter Cecilia Brinck, Stockholm, Lise-Lotte Wallberg Järvinen, Linköping, Jan Göranzon, Ängelholm, Carina Philipson Caritz Trelleborg, John Weinerhall Linköping, Theréz Randquist Stockholm och Nils E Vesterberg Skellefteå. Personalrepresentant är Fredrika Trogard, Uppsala.

- Jag är glad över fortsatt förtroende och ser fram emot att fortsätta leda Medborgarskolan under ytterligare ett verksamhetsår. Min tid som ordförande har handlat om, och kommer att fortsätta handla om, att framtidssäkra organisationen så att vi är innovativa och relevanta i vår samtid, säger Medborgarskolans förbundsordförande Catharina Holmberg.

- Vi ska fortsätta att visa att vi gör positiv skillnad för den enskilde och samhället i stort. Detta i enlighet med krav för statsfinansierad verksamhet. Det är ett arbete jag kommer att fortsätta att bedriva med oförminskad kraft tillsammans med förtroendevalda och medarbetare över hela landet, avslutar Medborgarskolans förbundsordförande Catharina Holmberg.

Medborgarskolans målsättning är att möta dagens och morgondagens efterfrågan på bildning, utbildning och skola.

För mer information vänligen kontakta:

Catharina Holmberg, förbundsordförande, 070-294 50 63

Ann-Sofie Olding, förbundschef, 018-56 95 02