Medborgarskolan i Eskilstuna etablerar och flyttar till nya lokaler!

Medborgarskolan i Eskilstuna etablerar och flyttar till nya lokaler!

Nu växer Medborgarskolan i Eskilstuna med nya lokaler på JA Selanders gata 1. I nya lokaler blir det fokus på kurser, studiecirklar, företagsutbildningar — och fantastiska möten!

NYA LOKALER PÅ JA SELANDERS GATA 1
I nya uppfräschade lokaler på JA Selanders gata hittar du från och med årsskiftet Medborgarskolans verksamhet. 414 kvadrat i ett plan, skräddarsydda för kunskap med kvalitet.
– Vi satsar på verksamheten i Eskilstuna med nya större lokaler. Vi vill att våra deltagare och samarbetspartners ska ha tillgång till kreativa och ändamålsenliga lokaler som kan ta emot såväl små som stora grupper. Förutom all kursverksamhet, kommer även förenings- och asylverksamhet att finnas under ett och samma tak. Det tycker vi är ett stort plus, säger Susanna Harjula, som är verksamhetschef i Mälardalen.

På JA Selanders gata kommer deltagare och ledare att mötas av ett 10-tal ljusa och fräscha undervisningslokaler med modern teknisk utrustning. Utöver alla teoretiska kurser, som språk, data, foto och navigation, kommer även kreativa kurser inom musik, hantverk och ateljé att ha anpassade lokaler. Föreningar som Medborgarskolan samarbetar med kan låna lokaler för sina olika verksamheter.

En viktig fördel med lokalerna på JA Selanders gata är att det är tillgänglighetsanpassade. Bra parkeringsmöjligheter finns med gångavstånd.

Medborgarskolan är ett studieförbund som erbjuder folkbildning, uppdragsutbildningar och skolverksamhet. Vi finns över hela Sverige och har nästan en miljon deltagare varje år. Vår verksamhet bygger på en humanistisk värdegrund med individen i centrum.