Medborgarskolans musiktävling - Showcase 2011

För tredje året i rad ordnar Medborgarskolan musiktävlingen Showcase. Regionfinal i Mälardalen går av stapeln fredag 30 september 20.00 på Sigurdsgatan 25 i Västerås.

Showcase är en nationell musiktävling som startar med lokala uttagningar går vidare till regionfinaler, semifinal och slutligen final.

Målet är att hitta nya talangfulla band som får en chans att bli upptäckta av en större publik och av branschen. Under tävlingens etapper får banden feedback och coaching.
- Det blir en chans att komma i kontakt med skivbolag och personer som de kan samarbeta med i framtiden, säger Christer Wolfbrandt, ansvarig för Showcase 2011.

De band som deltar i regionfinalen i Västerås är One by One, Mondemon, Manny Ribera, The Diverse och Purple Nail.

Evenemanget har åldersgräns 18 år. Fri entré.

Markus Hultberg, kommunikationsansvarig
Tel 0171-48 73 02, 070-650 90 88
markus.hultberg@medborgarskolan.se

Anders Landhage, verksamhetschef
Tel 021-41 02 29, 070-41 02 30
anders.landhage@medborgarskolan.se

Närmare en miljon människor deltar varje år i Medborgarskolans kurser och kulturaktiviteter. Vi finns över hela landet och vår verksamhet är öppen för alla. Vårt mål är att stimulera till kunskapssökande, eget skapande och samhällsengagemang. Vi förenar trivsamma lärandeformer med höga krav på kvalitet och kompetens.