Ny hiphopmusik från Malsor

Ny hiphopmusik från Malsor

Hiphopartist Malsor Sylejmani från Kristianstad har släppt en ny låt "Efter Perrongen". Musikvideon släpptes på YouTube den 11 september, en noga vald dag, och den ska placera lyssnaren på två helt olika platser och beröra.

Kristianstads egen hiphopartist Malsor Sylejmani har släppt en ny låt ”Efter Perrongen”. Malsor är en omtyckt och aktiv musiker som har stort engagemang, som till exempel när han för några år var initiativtagare till en konsert för Läkare utan gränser som ett stöd för Afrikas Horn.

- ”Efter Perrongen” är ett av mina viktigaste verk någonsin. Jag skrev låten 2009 och har sedan dess gjort ett par versioner för att äntligen landa på den här. Tanken med låten är att försöka placera den som lyssnar på två helt olika platser. Platser som den vanligtvis aldrig har varit i, berättar Malsor Sylejmani om sin senaste låt.

Aktiv ledare för ungdomarna i Kristianstad

Till vardags är Malsor fritidsledare på Barbackas Fritidsgård, och även Kulturassistent på Kulturhuset Barbacka. Utöver detta är han en aktiv ledare på Medborgarskolan för att stötta och utveckla hiphop-musiken och battle-kulturen i Kristianstad. Malsor jobbar även som manager för Jeff och andra artister på Let's Do This MGMT.

Malsor släppte sin video ”Eter perrongen” på YouTube den 11 september och valet av dag var noga genomtänkt. Videon är producerad på ett modernt sätt som kombinerar musik, historiska bilder och tydlig text. Malsor har som mål med videon ”Efter Perrongen” att ge kunskap, beröra, skapa eftertanke och ställningstagande.

- Stort tack till Patrik Lundgren som står för videon och även till alla andra som hjälpt till med allt från inspelning till att pusha mig. Hoppas den berör er lika mycket som mig. Se den och låt mig gärna veta vad ni tycker, avslutar Malsor intervjun med.

Ålder: 22 år.
Bor: Kristianstad.
Familj:
Yrke: Bitr. fritidsledare på Barbackas Fritidsgård, Kulturassistent på Kulturhuset Barbacka, ledare på Medborgarskolan och manager för div. artister på Let's Do This MGMT
Aktuell: Låten ”Efter perrongen”