Ny utbildning i Karlstad

Ny utbildning i Karlstad

Medborgarskolan i Karlstad startar i november en utbildning till diplomerad friskvårdsmassör. Efter avslutad utbildning kan kursdeltagarna gå direkt ut i arbetslivet.

Friskvård och hälsa är ett växande segment inom näringslivet. Den förebyggande vården blir viktigare och viktigare och lyfts fram som ett tungt argument i vårddebatten, där sjukvården inte alltid räcker till. Vi ansvarar själva för vår hälsa och att vara frisk och vital hela livet ses som en självklarhet. Livskvalitet och status är likställt med god hälsa.

Intresset för att arbeta inom hälsobranschen är stor, Kristina Linder, verksamhetsansvarig för utbildningen säger att ”utbildningen ger dels möjlighet för de som redan är i branschen att bredda sina nuvarande tjänster eller ett avstamp för andra att ge sig in i en expansiv bransch. Folkhälsoarbetet är viktigt, och den här typen av preventivvård är viktigt både för dem som kommer att bli kunder till våra utexaminerade friskvårdsmassörer, liksom för dem som får ett arbete.”

Kursen genomförs under helger för att så många som möjligt ska ha möjlighet att delta. Både de som bor en bit bort, liksom de som arbetar under veckorna.

Kursledaren Seija Kärkkäinen har en gedigen utbildningsbakgrund med massageterapi utbildning samt zonterapiutbildning. Hon är certifierad av Branchrådet Svensk Massage.

För mer information var vänlig kontakta:

Kristina Linder, verksamhetansvarig, tel 054-10 21 43, mobil 070-395 89 89, kristina.linder@medborgarskolan.se

Närmare en miljon människor deltar varje år i Medborgarskolans kurser och kulturaktiviteter. Vi finns över hela landet och vår verksamhet är öppen för alla. Vårt mål är att stimulera till kunskapssökande, eget skapande och samhällsengagemang. Vi förenar trivsamma lärandeformer med höga krav på kvalitet och kompetens.