Problem med ”paddan”?

Problem med ”paddan”?

Strular din mobiltelefon eller surfplatta, eller funderar du på hur du ska få över dina bilder från telefonen till datorn? Då har vi kursen för dig. Nu bjuder Medborgarskolan, i ett nystartat samarbete med företaget e-Social, in till öppet hus där våra duktiga kursledare reder ut och löser dina tekniska problem på plats!

Karlstadsbröderna Cong och Lam Mai driver tillsammans företaget e-Social som anordnar kurser för att öka och underlätta användningen av digital teknik - datorer, mobiltelefoner och surfplattor - i
vardagen. Medborgarskolan samarbetar sedan en tid tillbaka med e-Social och erbjuder ett brett utbud av högkvalitativa teknikkurser.

Söndag den 7 september, är det öppet hus med Cong och Lam som hjälper dig att komma till rätta med allehanda digitala problem och funderingar.Ta med dig din smartphone, digitalkamera, bärbara dator eller surfplatta så får du hjälp med allt från att förstå funktioner i din mobiltelefon till att föra över bilder från kamera till dator.

Vad? Öppet hus med teknisk support
När? Söndag 7 september, 11.00-14.00
Var? Medborgarskolan, Drottninggatan 48 i Karlstad

Arrangemanget är konstadsfritt och vi bjuder på fika!

Arrangör: Medborgarskolan i samarbete med E-social