Säsongens ”Du kan sjunga gospel”, med körledaren Gabriel Forss, startar onsdagen den 19 september

Kören ”Du kan sjunga gospel” med Gabriel Forss som körledare är troligen Skånes största kör. Repetitionerna startar onsdagen den 19 september i St Johannes kyrka i Malmö. De över trehundrafemtio deltagarna sjunger med hela sitt hjärta så att kyrktaket nästan lyfter.

Intresset för kör håller i sig och under hösten sjunger kören ”Du ska sjunga gospel” soul, pop, gospel och disco. Under tio onsdagar, med start den 19 september kl 19:00, träffas körmedlemmarna i St Johannes Kyrka i Malmö för att träna in en repertoar som framförs under en avslutningskonsert. Vid avslutningskonserten medverkar även en inbjuden gästartist.

Gabriel Forss har som mål att alla ska kunna vara med och sjunga - ung som gammal, van eller ovan körsångare. Sedan samarbetet med studieförbundet Medborgarskolan startade hösten 2009 har kören ”Du kan sjunga gospel” bara blivit större och större. I dag är kören troligen den största i Skåne.

”Äntligen” Gabriel Forss självbiografi

Gabriel Forss är bokaktuell med sin självbiografi ”Äntligen”. För första gången berättar han om sitt privatliv.

Gabriel är artist och en av Sveriges främsta körledare. 1997 vann han Melodifestivalen med gruppen Blond och 2011 tog han silverplatsen med sin kör Team Gabriel i Körslaget i TV4. Han har också varit programledare för lördagsshowen Förfest hos Gabriel i SVT och sångcoach i Fame Factory i TV3.

Information om kursen ”Du kan sjunga gospel”
Arrangör Medborgarskolan Malmö, www.medborgarskolan.se/malmo
Lokal St Johannes kyrka, Malmö
Kursdagar onsdagar klockan 19:00 – 20:30
Kursstart 19 september
Antal gånger Tio kurstillfällen plus konsert

Närmare en miljon människor deltar varje år i Medborgarskolans kurser och kulturaktiviteter. Vi finns över hela landet och vår verksamhet är öppen för alla. Vårt mål är att stimulera till kunskapssökande, eget skapande och samhällsengagemang. Vi förenar trivsamma lärandeformer med höga krav på kvalitet och kompetens.