​Tjejband efterlyses! Medborgarskolan söker tjejband till Världens största musikfestival

Den 5-11 oktober 2015 arrangeras Världens största musikfestival över hela Sverige. Medborgarskolan vill bjuda på lika många tjej- som killband på festivalen. Därför söker vi nu med ljus och lykta efter fler tjejband! Är du musiker, sångerska, DJ eller har ett band i valfri genre, hör av dig till Medborgarskolan!

Medborgarskolan är ett av alla studieförbund som arbetar för fullt med att försöka få så många band, musiker, sångare eller DJs att spela på festivalen den 5-11 oktober. Det spelar ingen roll var och när – bara musiken sprids!

- Vi vill att alla genrer ska lyftas under denna festival. I Skåne är det jag på Medborgarskolan, Linus Jackson från Vuxenskolan och Jatte Nilsson från Studiefrämjandet musikambassadörer, och vårt mål är att ha lika många tjej- som killband under denna vecka, berättar Renzo Jaldin.

- Det hade varit magiskt att lyckas! Så du där ute – är du DJ, lirar i ett band, spelar ett instrument eller sjunger? Hör av dig! Vi vill gärna att du lirar någon gång någonstans under festivalen, säger Renzo Jaldin på Medborgarskolan.