Viktoria Wallin blir ny regionchef och VD för Medborgarskolan Stockholmsregionen

Styrelsen för den ideella föreningen Medborgarskolan Stockholmsregionen har utsett Viktoria Wallin till ny regionchef och VD. Hon tillträder den 10 juni.

Medborgarskolan Stockholmsregionen bedriver folkbildningsverksamhet och en omfattande utbildningsverksamhet under varumärkena Kulturama, Påhlmans Handelsinstitut, Påhlmans Gymnasium, Stockholms Tillskärarakademi och Stockholms Tillskärarakademis Gymnasium.

Viktoria Wallin har mångårig erfarenhet av att leda och utveckla utbildningsverksamhet inom friskolesfären och kommunal verksamhet, bl a som gymnasiechef och rektor på Danderyds Gymnasium samt affärsområdeschef inom Jensen Education.

– Medborgarskolans folkbildning och skolverksamhet gör skillnad för individen och samhället i stort, säger Viktoria Wallin. Jag ser fram emot att nu få börja arbeta tillsammans med styrelse, ledningsgrupp och alla medarbetare för att förverkliga våra framtidsvisioner och ytterligare öka vår attraktivitet och kvalitet.

– Vi är mycket glada över att Viktoria Wallin tar vid som regionchef och verkställande direktör, säger styrelseordförande Johanna Sjö. Hennes kunskapsbredd i kombination med hennes affärsmässighet och driv gör henne till rätt person att leda utvecklingen av ett ännu mer attraktivt och expansivt Medborgarskolan Stockholmsregionen.

Styrelseordförande Johanna Sjö och Viktoria Wallin, tillträdande regionchef och VD för den ideella föreningen Medborgarskolan Stockholmsregionen.