Full aktivitet dygnet runt under Black Friday

Precis som tidigare år har MediaMarkt satsat stort på Black Friday och under veckan har man haft tusentals kampanjerbjudanden både i e-handel och i varuhus. Besökstrycket i varuhusen har varit högt och trafiken till e-handeln ökade rejält jämfört med Black Friday föregående år.

Från söndag kväll och fram till torsdagen ökade trafiken till MediaMarkts e-handel med mer än 30 procent och trycket blev ännu större under fredagen.

- Redan i söndags kväll tog det full fart när vi drog igång Black Friday i vår e-handel. Trycket på e-handeln har varit enormt högt under hela veckan och tack vare våra omfattande förberedelser så har sajten hållit för trycket, säger Henrik Hedlund, Head of Sales MediaMarkt Sverige.

Under Black Friday ökar besökarantalet i varuhusen kraftigt och mängder av beställningar läggs i e-handeln. Många kunder väljer också att lägga order via e-handeln för att sedan hämta ut dem i varuhuset. Ordertrycket har varit mycket högt under veckan och ökade ännu mer natten mot fredagen.

- När vi kom till varuhuset tidigt på fredagen kunde vi konstatera att många kunder valt att lägga order i e-handeln under natten som de sedan hämtar upp i varuhuset under dagen. Vi har haft många kunder här i varuhuset idag så det är full aktivitet, dygnet runt, under Black Friday, säger Sara Branting, varuhuschef MediaMarkt Eskilstuna.

Bästsäljare under Black Friday 2019

Precis som tidigare år är efterfrågan på TV särskilt stor under Black Friday. I år har dessutom försäljningen av stora, exklusiva tv-modeller gått särskilt bra. Andra bästsäljare under Black Friday 2019 är spelkonsoler, hörlurar i s.k. true wireless modell, datorer och gamingtillbehör.

MediaMarkts Black Friday-rea pågår till och med söndag kväll.

• mediamarkt
  • media markt
  • detaljhandel
  • e-handel
  • black friday

MediaMarkt är en av Europas ledande återförsäljare av hemelektronik. Företaget grundades 1979 och ingår i tyska koncernen MediaMarktSaturn Retail Group. Framgångarna bygger på ett unikt sortiment av märkesvaror till låga priser, kompetent personal, utmärkt service och tydlig annonsering. För närvarande har MediaMarkt 28 varuhus i Sverige och koncernen över 850 varuhus i 13 europeiska länder. Gå in på www.mediamarkt.se för att besöka MediaMarkts e-handel.