MediaMarkt kör Black Friday hela veckan

När MediaMarkt kör Black Friday för sjätte året i rad satsar man större än någonsin. Redan under söndag kväll inledde MediaMarkt sin Black Friday vecka i e-handeln och nu fortsätter man med erbjudanden i både varuhus och e-handel under hela veckan.

2013 tog MediaMarkt Black Friday till Sverige och fenomenet är nu väl etablerat hos svenskarna. Trycket på både e-handel och varuhus förväntas i år att vara större än någonsin och på MediaMarkt ser man fram emot veckan med spänd förväntan.

- Black Friday har vuxit sig större och större de senaste åren och 2018 kommer inte att bli något undantag, vi ser fram emot nya rekord i år, säger Henrik Hedlund, Head of Sales MediaMarkt Sverige.

För tredje året i rad kommer MediaMarkt att fira Black Friday under hela veckan. Gensvaret från kunderna förra året var långt över de redan högt ställda förväntningarna och i år har föreberedelserna pågått i flera månader för att se till att allt är på plats inför årets shoppinghögtid.

- Vi har laddat upp med en mängd fantastiska erbjudanden som avlöser varandra i både varuhus och e-handel under hela veckan. Vi har också extra många medarbetare på plats i varuhusen för att hjälpa kunderna med allt från produktinformation till olika tjänster som exempelvis tv-kalibrering eller olika installationstjänster, säger Henrik Hedlund, Head of Sales MediaMarkt Sverige.

Black Friday

Black Friday, västvärldens största shoppingdag, kommer ursprungligen från USA och firas nu av detaljhandlare i flera europeiska länder med erbjudanden och olika event. Black Friday brukar markera starten på julhandeln och begreppet kommer ursprungligen från att det var då detaljhandelns röda siffror skulle bli svarta.

Jenny Pedersén | PR- & kommunikationschef | +46 08 555 02 400 | E-post: press.sverige@mediamarkt.se

MediaMarkt är en av Europas ledande återförsäljare av hemelektronik. Företaget grundades 1979 och ingår i tyska koncernen MediaMarktSaturn Retail Group. Framgångarna bygger på ett unikt sortiment av märkesvaror till låga priser, kompetent personal, utmärkt service och tydlig annonsering. För närvarande har MediaMarkt 28 varuhus i Sverige och koncernen över 1 000 varuhus i 14 europeiska länder. Gå in på www.mediamarkt.se för att besöka MediaMarkts e-handel.