MediaMarkt laddar upp inför Singles Day

Med inspiration från Asiens största shoppingdag firar MediaMarkt Singles Day nu till helgen. Redan på lördag kväll lanserar MediaMarkt Singles Day i sin e-handel för att dagen därpå, söndagen den 11 november, fira Singles Day med en mängd erbjudanden både i varuhus och online.

På söndag den 11 november (11/11) infaller det kinesiska fenomenet Singles Day. Ursprungligen var Singles Day den dag när singlarna i Kina firade sitt civilstånd men dagen har nu kommit att bli världens största shoppingdag med en omsättning på mångmiljardbelopp.

I Sverige etablerades Singles Day under 2017 och MediaMarkt firar nu Singles Day för andra året i rad med en mängd erbjudanden både i varuhus och i e-handel.

- Vi tog Singles Day till Sverige förra året och det ska bli spännande att följa utvecklingen när vi nu kör Singles Day för andra året i rad. Vi har laddat upp med ett antal spännande erbjudanden som passar alla som vill unna sig själva något, säger Mia Lund Hanusek, Marknadsdirektör MediaMarkt Sverige.

Singles Day

Singles Day startades av några kinesiska studenter under 1990-talet och fungerade initialt som en motpol till Alla hjärtans dag och som ett tillfälle att fira alla singlar. Idag är det istället ett tillfälle för alla kineser att shoppa loss till sig själva med erbjudanden från detaljhandlare och diverse jippon i form av modevisningar, nedräkningar m.m. Större delen av handeln sker online och särskilt via mobila enheter.

Jenny Pedersén | PR- & kommunikationschef | +46 08 555 02 400 | E-post: press.sverige@mediamarkt.se

• singles day
  • mediamarkt
  • detaljhandel
  • hemelektronik

MediaMarkt är en av Europas ledande återförsäljare av hemelektronik. Företaget grundades 1979 och ingår i tyska koncernen MediaMarktSaturn Retail Group. Framgångarna bygger på ett unikt sortiment av märkesvaror till låga priser, kompetent personal, utmärkt service och tydlig annonsering. För närvarande har MediaMarkt 28 varuhus i Sverige och koncernen över 1 000 varuhus i 14 europeiska länder. Gå in på www.mediamarkt.se för att besöka MediaMarkts e-handel.