MediaMarkt lanserar ”boka online - hämta i varuhus efter 30 min”

Allt fler kunder väljer att lägga sin beställning online för att sedan hämta upp varorna i närmaste MediaMarkt-varuhus. Därför lanserar nu MediaMarkt tjänsten boka och hämta i varuhus efter 30 min. Det innebär att varorna är packade och redo att hämtas upp i varuhuset efter 30 min från det att kunden har gjort sin beställning online.

Allt fler kunder väljer att köpa hemelektronik online samtidigt som många föredrar att hämta ut produkterna på plats i varuhusen. Bokning online med upphämtning i varuhus har ökat stort hos MediaMarkt under det senaste året.

- Trots att nätleveranserna blir både snabbare och smidigare är det många som vill få tillgång till den nyinköpta tekniken här och nu. Många kunder har därför uttryckt önskemål om att ännu snabbare kunna svänga förbi varuhusen och hämta upp de beställningar de gjort online, säger Henrik Hedlund, Head of Sales på MediaMarkt.

Med start den 25:e juni kommer MediaMarkts samtliga 27 varuhus att erbjuda leveransalternativet ”boka och hämta efter 30 minuter”. Tjänsten innebär att kunden lägger sin beställning online och därefter väljer alternativet ”hämta i varuhus”. Under förutsättning att varan finns i lager kan kunden därefter hämta upp sin beställning i varuhuset efter 30 minuter från det att beställningen har gjorts. Tjänsten kommer att vara tillgänglig i MediaMarkts samtliga 27 varuhus.

Jenny Pedersén | PR- & kommunikationschef | +46 8 555 02 400 | E-post: press.sverige@mediamarkt.se

• näthandel
  • online
  • pick-up-at-store
  • mediamarkt

MediaMarkt är en av Europas ledande återförsäljare av hemelektronik. Företaget grundades 1979 och ingår i tyska koncernen MediaMarktSaturn Retail Group. Framgångarna bygger på ett unikt sortiment av märkesvaror till låga priser, kompetent personal, utmärkt service och tydlig annonsering. För närvarande har MediaMarkt 27 varuhus i Sverige och koncernen över 1 000 varuhus i 15 europeiska länder. Gå in på www.mediamarkt.se för att besöka det 28:e varuhuset i Sverige.