MediaMarkt lanserar ”drive-in-leverans” i samtliga varuhus

Tidigare i år lanserade MediaMarkt möjligheten för kunder att lägga en beställning online och därefter hämta upp varorna utanför varuhuset utan att behöva lämna bilen. Initialt erbjöd totalt elva varuhus denna möjlighet, men gensvaret från kunderna har varit så positivt att man nu beslutat sig för att lansera möjligheten i samtliga varuhus.

För att säkerställa att kunder i olika riskgrupper på ett smidigt och tryggt sätt skulle få möjlighet att hämta upp beställda produkter utan att besöka varuhusen lanserade MediaMarkt ett ”drive-in” alternativ tidigare i våras. Tjänsten innebär att kunden efter att ha lagt en order online kan hämta ut den utanför MediaMarkts varuhus utan att lämna bilen. Väl på plats på parkeringen ringer kunden ett nummer som angetts i orderbekräftelsen och därefter kommer personal ut och levererar paketet till bilen.

- Vi testade först med ett urval av varuhus och redan under första veckan märkte vi att närmare hälften av kunderna som valt leveransalternativet upphämtning i butik efter beställning i vår e-handel, valde möjligheten att få varorna levererade direkt in i kundens bil, säger Henrik Hedlund, Head of e-commerce, MediaMarkt Sverige.

Initialt erbjöd MediaMarkt drive-in-leverans i totalt elva varuhus, men nu rullar man ut det till samtliga varuhus som har befintlig parkeringsplats i anslutning till varuhuset.

- Som ett led i att förbättra kundupplevelsen ser vi ständigt över möjligheterna att skapa fler och smidigare leveransalternativ för våra kunder och vi är glada över att vi snabbt kunde svara upp mot kundernas behov av en alternativ fraktlösning så här i ”coronatider”. Om vi ser att kunderna fortsätter att uppskatta vårt ”drive-in” alternativ kommer vi att fortsätta att tillhandahålla detta under lång tid framöver, säger Henrik Hedlund, Head of e-commerce, MediaMarkt Sverige.

Mer information om MediaMarkts drive-in-leverans finns här:

• detaljhandel

MediaMarkt är en av Europas ledande återförsäljare av hemelektronik. Företaget grundades 1979 och ingår i tyska koncernen MediaMarktSaturn Retail Group. Framgångarna bygger på ett unikt sortiment av märkesvaror till låga priser, kompetent personal, utmärkt service och tydlig annonsering. För närvarande har MediaMarkt 28 varuhus i Sverige och koncernen över 850 varuhus i 13 europeiska länder. Gå in på www.mediamarkt.se för att besöka MediaMarkts e-handel.