MediaMarkt nyöppnar i Barkarby och flyttar huvudkontoret

Efter flera veckors ombyggnad står MediaMarkt i Barkarby redo för en nyöppning under vecka 17. Med introduktion av nya konceptdelar och optimering av varuhusytan, allt enligt det senaste MediaMarkt-konceptet, erbjuds nu en exceptionell kundupplevelse.

Målet med moderniseringen av varuhuset, med nischytor som tex ”Barista-bar” och ”Gamezone”, är att göra det enklare för kunderna att hitta det de söker men också att erbjuda dem den hjälp de behöver. Man implementerar även en ny ”Servicepoint”, en plats dedikerad för att informera om och erbjuda MediaMarkt stora utbud av tilläggstjänster som i allt större utsträckning efterfrågas av kunderna.

”Vi är mycket stolta att nu kunna lansera konceptuppdateringen i vårt varuhus i Barkarby, och vi är övertygade om att optimeringen av försäljningsytan i varuhuset, tillsammans med konceptuell förnyelse, kommer att förbättra kundupplevelsen avsevärt. Resultatet av detta arbete reflekterar vårt ständigt ökade fokus på service och tilläggstjänster och är ytterligare ett steg för att tillfredsställa våra kunders behov och önskemål.”, säger Carsten Geilert, COO, MediaMarkt Sverige.

För att få en tydligare översikt av produktutbudet och ett bättre kundflöde, har vi minskat ner något på butiksytan, vilket förbättrar den visuella upplevelsen. Tillsammans med ny skyltning och förbättringar i layouten, kommer det att göra det enklare för våra kunder att hitta vad de söker.

Ombyggnaden är också en integrerad del i projektet för att omlokalisera MediaMarkts huvudkontor. Flytten är planerad till slutet av maj, till en ombyggd del av varuhuset i Barkarby.

”Vi ser det som en stor fördel att ha huvudkontoret beläget i nära anslutning till varuhuset. Det förenklar och förstärker samarbetet mellan funktioner på huvudkontoret och i varuhusen. Det gör också att vi kommer närmare våra kunder vilket ger oss de insikter som behövs för att förstå kundernas behov bättre men också vilka krav de ställer på oss.”, säger Magnus Håkansson, vd, MediaMarkt Sverige.

MediaMarkt Sverige omsätter ca 5,5bnSEK med ca 1000 anställda och 28 varuhus med försäljningen fördelad på TV, IT, Telekom, större hushållsmaskiner (MDA) samt mindre hushållsmaskiner (SDA). MediaMarkt i Sverige är en del av MediaMarkt-koncernen som har dotterbolag i 14 europeiska länder och en total omsättning på ca 230bnSEK med ledande positioner i samtliga marknader.

Magnus Håkansson, vd

Phone: +46 76 88 72 002

Email: hakanssonmag@mediamarkt.se

• Järfälla

MediaMarkt är en av Europas ledande återförsäljare av hemelektronik. Företaget grundades 1979 och ingår i tyska koncernen MediaMarktSaturn Retail Group. Framgångarna bygger på ett unikt sortiment av märkesvaror till låga priser, kompetent personal, utmärkt service och tydlig annonsering. För närvarande har MediaMarkt 28 varuhus i Sverige och koncernen över 850 varuhus i 13 europeiska länder. Gå in på www.mediamarkt.se för att besöka MediaMarkts e-handel.