MediaMarkt upprepar förra årets succé - Kör Black Friday hela veckan

På bara några år har Black Friday etablerat sig som årets största shoppingdag i Sverige. Förra året tog MediaMarkt ytterligare ett steg och utvidgade Black Friday till att omfatta hela veckan. I år upprepar man succén och satsar dessutom ännu större med fler erbjudanden som avlöser varandra under hela veckan, både online och i varuhus.

Efter att ha tagit Black Friday till Sverige för fyra år sedan valde MediaMarkt förra året att fira Black Friday under hela veckan. Kampanjen ”Das Black Friday – rea hela veckan” ledde till nya rekord försäljningsmässigt och mängder av besökare både i varuhus och på mediamarkt.se. När MediaMarkt nu upprepar förra årets succé ser man fram emot veckan med spänd förväntan.

– Förra året överträffade försäljningen våra redan högt ställda förväntningar. Det är tydligt att kunderna uppskattade att ha en hel vecka på sig att fynda hemelektronik. I år satsar vi ännu större och det ska bli spännande att följa utvecklingen, säger Per Kaufmann vd MediaMarkt Sverige.

Black Friday kommer ursprungligen från USA och infaller alltid dagen efter Thanksgiving. I år infaller Black Friday fredagen den 24:e november. Svensk detaljhandel har tagit till sig fenomenet vilket inte bara märks på försäljningen utan också på trafiken till e-handlare och stämningen i varuhus.

– Begreppet och fenomenet Black Friday är nu väl etablerat hos svenskarna. Black Friday markerar starten på julhandeln och genom att köra Black Friday hela veckan kickar vi verkligen igång den, säger Per Kaufmann vd MediaMarkt Sverige.

Black Friday

Black Friday, västvärldens största shoppingdag, kommer ursprungligen från USA men firas nu av detaljhandlare i flera europeiska länder med erbjudanden och olika event. Black Friday brukar markera starten på julhandeln och begreppet kommer från att det var då detaljhandelns röda siffror skulle bli svarta.

För ytterligare information vänligen kontakta: Jenny Pedersén | PR- & kommunikationschef | +46 8 555 02 400 | E-post: press.sverige@mediamarkt.se