Succé för MediaMarkt under Black Friday

Precis som föregående år inledde MediaMarkt sin Black Friday-rea redan i början av veckan. Utvecklingen under veckan har överträffat bolagets redan högt ställda förväntningar och det har varit full aktivitet både i varuhus och online. Strax efter lunchtid på fredagen var förra årets totala omsättning för Black Friday-veckan (mån-sön) redan passerad.

Black Friday fick en flygande start när MediaMarkt inledde sin Black Friday-vecka på mediamarkt.se natten till måndagen. Omsättningen för e-handeln mer än dubblerades under de första timmarna jämfört med motsvarande period förra året. Utvecklingen har hållit i sig under veckan och strax före lunchtid på fredagen landade en vara i sekunden i kundernas varukorgar på mediamarkt.se. Även i varuhusen har trycket varit stort och omsättningen för bolaget passerade redan strax efter lunchtid på fredagen förra årets totala omsättning för Black Friday-veckan (mån-sön).

- Det har varit full fart hos oss på MediaMarkt och vi är otroligt nöjda med omsättningen under Black Friday-veckan och då är den inte slut än. Som en av våra varuhuschefer uttryckte det: ”Black Friday hos oss är extra allt, extra mycket varor, extra mycket kunder och extra mycket personal” och det är fantastiskt att se att kunderna verkligen uppskattar det vi gör, säger Per Kaufmann, VD MediaMarkt Sverige.

MediaMarkt har under veckan haft drygt 800 kampanjerbjudanden både online på mediamarkt.se och i varuhus. På fredagen hade flertalet av MediaMarkts varuhus i Sverige utökade öppettider med förväntansfulla kunder i kö innan öppning.

- Vi har haft en riktigt bra utveckling i våra varuhus och en utveckling online som vida har överträffat alla våra högt ställda förväntningar. TV:s, surfplattor, spelkonsoler m.m. har sålt som smör, säger Per Kaufmann VD, MediaMarkt Sverige.

MediaMarkts Black Friday-rea pågår till och med söndag kväll.

För ytterligare information vänligen kontakta:Jenny Pedersén | PR- & kommunikationschef | +46 8 555 02 400 | E-post: press.sverige@mediamarkt.se

• mediamarkt
  • detaljhandel
  • omnikanal
  • black monday

Media Markt är en av Europas ledande återförsäljare av hemelektronik. Företaget grundades 1979 och ingår i tyska koncernen MediaMarktSaturn Retail Group. Framgångarna bygger på ett unikt sortiment av märkesvaror till låga priser, kompetent personal, utmärkt service och tydlig annonsering. För närvarande har MediaMarkt 27 varuhus i Sverige och koncernen över 1 000 varuhus i 15 europeiska länder. Gå in på www.mediamarkt.se för att besöka det 28:e varuhuset i Sverige.