Högtalare ett komplement till kamerasensorer.

NÄTVERKSHÖGTALARE - GER KAMERABEVAKNING EN NY DIMENSION

Nu gör vi kameraövervakning ännu bättre och kompletterar med ljud. Axis serie av nätverkshögtalare kommer nu att ingå i Mediatekniks molnbaserade övervakningssystem, MEDcloud. Då systemet hanteras med en AI kan högtalarna användas både för att förhindra brott och öka försäljning.

Vad händer om du kunde använda IP-övervakning för att kommunicera med till exempel inkräktare eller snattare?

Kanske har du tidigare känt dig som en passiv åskådare - tvingad att titta på videomaterial, kanske i efterhand? När du integrerar intelligent ljud i ditt IP-övervakningssystem kan du börja ta en aktiv del i att skydda din fastighet och egendom.

Oavsett om du använder förinspelade meddelanden eller sänder live för att interagera med misstänkta personer kommer det att hjälpa dig att stoppa potentiellt kostsamma stölder, driftstopp och reparationer innan de ens inträffar. Det kommer också att hjälpa dig att erbjuda bättre kundservice.

Användare får fantastiska resultat. Titta på videon för att lära dig hur tre företag har använt nätverksljud till enorm fördel. Ett företag upplevde en minskning på 90 procent av stölder och vandalism. Ett annat blev av med professionella snattare och ökade försäljningen med 30 procent. Det tredje såg en minskning på 30 procent av bedrägerier vid bankomater.

Läs mer och se Axis egen demofilm här: https://www.axis.com/newsroom/...

Genom att kombinera högtalarteknik med kameror kan du nu kommunicera direkt med personer som upptäcks på din övervakningskamera. Oavsett om det är för att avskräcka potentiella inkräktare, ge tydliga instruktioner till besökare eller varna för oönskade aktiviteter, ger nätverksbaserade högtalare en ny dimension av interaktion.

Den i Mediatekniks system integrerade AI:n gör att systemet själv kan kommunicera oavsett om det är i brottsförebyggande syfte, information eller rent av försäljning,

Hur kan vi hjälpa dig? Slå oss en signal på 0340-679290 eller maila christian@mediateknik.net.

Mediateknik är certifierad Axis partner. Mediateknik är också certifierade enligt SSF1601 Anläggarfirma Kamerabevakningssystem CCTV.