MEDview nu installerad på Fjällbacka GK

LIVE FRÅN FJÄLLBACKA GK

Ännu en golfklubb har valt att visa upp sin fina anläggning med hjälp av Mediatekniks professionella livestreamtjänst MEDview. Placerad vid green på 18:e hålet ges en magnifik vy.

Fjällbacka GK erbjuder en naturskön bana med karaktär av semi seaside som passar alla kategorier av spelare. Golfen påminner om linksgolf då närheten till havet gör att vinden måste vara med i beräkningarna samt att de fasta greenerna ofta kräver att bollen rullas in. Få banor ligger vackrare än Fjällbacka då elva av hålen spelas längs den vackra Anråsälven. Första utslaget slås över älven där den mynnar ut i havet.

Fler och fler golfklubbar använder nu MEDview som en del i sin marknadsföring. Att ha en livstream tillgänglig på egna hemsidan öppnar ett fönster rakt ut mot banan. En livestream kan generera fler besökare till hemsidan och förhoppningsvis fler bokningar. Detta är också en service för spelare, då det är enkelt att gå in och kika på t.ex. väderförhållanden i realtid.

Fjällbacka GK bildades 1965 och var spelklar på de första 9 hålen 1967. 18 hål stod klara 1973, därefter har både klubbhus, vagnsbod, range m.m. byggts, flyttats och byggts om. Under säsongen 2005-2006 byggdes samtliga greener om till nya USGA standarden. Denna ombyggnad har förlängt säsongen betydligt - både vår och höst, samt gjort det möjligt att ha öppet även vid dålig väderlek.

Sandra Nyström på Fjällbacka Golfklubb:
-Vi vill väldigt gärna visa upp vår vackra anläggning för de personer som ännu inte besökt oss. Vi har undersökt marknaden för livestreamprodukter och kommit fram till att Mediateknik med sin MEDview tjänst är det företag som kan tillgodose våra önskemål.

Vi på Mediateknik tackar för förtroendet och ser fram emot många besökare både på nätet och på banan.

Besök Fjällbacka GK:s livestream här

MEDview är en professionell livestreamtjänst som tillhandahålls av Mediateknik. Självklart sker ingen inspelning och inga personuppgifter behandlas.
Fler golfbanor som valt MEDview hittar du här.

Intresserad av att visa upp er egen anläggning?
Kontakta Christian Carlstein, 0340-219921, christian@mediateknik.net