Medinet Schema i mobilen för både iPhone och Android

Medinet lanserar mobilapplikationer för iPhone och Android. Användarna, varav de flesta är läkare, kan se sitt schema i sin mobiltelefon med hjälp av dessa applikationer.

Marknaden för dessa så kallade smartphones utgör snart 40% av den totala mobilmarknaden och kommer att fortsätta växa i rasande fart. Därför är det viktigt för oss i Medinet att matcha denna utveckling, säger Tuomo Caprali, VD för Medinet.

Utvecklingen av mobila tjänster kommer att öka ytterligare. Efterfrågan på mobilapplikationer har varit stor hos läkarna. Hittills har läkarna haft sitt pappersschema i fickan och det kan nu vara ett minne blott. I och med lanseringen av dessa applikationer för iPhone och Android täcks läkarnas behov av snabb tillgång till aktuellt schema.

Medinet tillhandahåller webbaserade schematjänster och är marknadsledande när det gäller läkarschema. Möjligheter att integrera med befintliga PA-system är väl utvecklad. Dessutom erbjuds Medinet Portal, som är en utbildningsportal för till exempel ST-läkare.

- Medinet är ett relativt nytt företag. men vi har tagit marknaden med storm. Vår grundidé är att befinna oss nära våra kunder och utveckla våra tjänster i nära samarbete med läkare, schemaläggare och klinikledning. Vi uppfattas därför som snabba, innovativa och mycket serviceorienterade, vilket vi är mycket stolta över, säger Tuomo Caprali.

• Webbtjänster

• integrera
  • applikationer
  • mobilapplikationer

Medinet Schema är det marknadsledande läkarschemat! Vi finns för närvarande i 14 landsting och regioner.

Boka gärna en tid för demonstration! Vi finns på schema@medinet.se eller 031-82 27 00