Tillbaka till Täby - Medlearn komvux i Kista flyttar

Syftet med flytten är att tillgängliggöra lokalerna för eleverna från våra avtalskommuner i norrort*.

- Vi vet att närhet till skolan är en av de viktigaste faktorerna för våra elever i valet av skola. Då är det ett naturligt steg att förlägga vår verksamhet närmare där våra studerande bor, säger rektor Sirpa Piirainen.

Tillbaka till Kemistvägen

Flytten tillbaka till lokalerna på Kemistvägen 6 gör man då stora delar av Medlearns verksamhet idag bedrivs i norrortskommunerna och kommunerna kring Täby.

Medlearn har tidigare bedrivit verksamhet på samma adress, då på en annan våning. Valet av att flytta tillbaka är enkelt – de fina lokalerna och centrala läget med goda kommunikationer ett par minuter från populära Täby centrum.

- Nu när vi har avtal med norrortskommunerna passar Täby bättre och det är roligt att komma tillbaka till en adress där vi redan känner oss hemma. Lokalerna är utmärkta för oss och väl anpassade efter vår verksamhet vilket är ett måste i vårt val av lokaler, fortsätter Sirpa.

Från början av juli kommer delar av verksamheten att successivt flytta för att vara på plats till skolstart i augusti. Befintliga elever och elever som påbörjar studier i slutet av maj kommer att studera i Kista fram tills augusti och därefter fortsätta i Täby.

Har du frågor om flytten? Kontakta Medlearn på 08-662 84 50 eller maila info@medlearn.se.

*Upplands Väsby, Sollentuna, Solna, Sundbyberg, Sigtuna, Täby, Vallentuna, Åkersberga, Danderyd, Österåker, Vaxholm och Norrtälje.

• kommunal vuxenutbildning

Medlearn är ett utbildningsföretag med fokus på utbildning inom vård- och omsorg med verksamhet i hela Sverige.

Verksamhetsidén är unik med ett brett fokus på att genom utbildning försörja och utveckla vård- och omsorgen i Sverige. Medlearn erbjuder utbildning på gymnasial nivå för vuxna, yrkeshögskola och högskola samt kompetensutveckling och fortbildning. Vi utbildar mot många vårdyrken så som undersköterska, tandsköterska och ambulanssjukvårdare. Våra kunder och uppdragsgivare är kommuner, arbetsförmedlingen, landsting och privata vårdgivare samt andra aktörer inom vård-, omsorgs, och hälsosektorn.

Medlearn är en del av Irisgruppen som är en av Sveriges ledande aktörer för effektiv utbildning och stödinsatser för vuxna i syfte att nå egen försörjning. Irisgruppen som består av verksamheterna Iris, Medlearn och Competens har en omsättning på cirka 430 MSEK och ungefär lika många anställda på ca 80 orter runtom i Sverige. Visionen är att genom våra insatser där varje individ når sin fulla potential skapa ett bättre samhälle med minskad arbetslöshet och ökad integration. Läs gärna mer på www.medlearn.se och www.irisgruppen.se