Medley öppnar två utomhusbad i Örebro

Medley öppnar två utomhusbad i Örebro

Medley tar till sommaren över ansvaret för driften av Varbergabadet och Vivallabadet i Örebro. Det är två av stadens populäraste utomhusbad. Avtal undertecknades tidigare i veckan mellan Medley och det kommunala bostadsbolaget Örebrobostäder, som äger baden.

– Vi ser fram emot att starta upp verksamhet i baden nu till sommaren. Vi hoppas kunna attrahera ytterligare besökare både från de närliggande bostadsområdena Varberga och Vivalla, men också från andra delar av staden, säger Medleys VD Mattias Jonsson.

Detta blir Medleys första uppdrag i Örebro. Företaget ser positivt på möjligheten att få visa upp sin expertis när det gäller att driva badanläggingar, utveckla verksamhetsutbudet och höja besöksiffrorna.

– På sikt kanske vi även kan få ansvar att utveckla och driva verksamheten i något av de kommunala baden i Örebro. Jag tror att det finns en stor potential där och pengar att spara för skattebetalarna, förklarar Mattias Jonsson.

Avtalet mellan Örebrobostäder och Medley gäller inledningsvis över sommaren 2015, men kan förlängas till att även omfatta 2016 och 2017.

Mattias Jonsson, VD Medley, tel 010-450 90 04

Hans Albrektsson, Informationsansvarig Medley, tel 010-450 90 15