Medley utvecklar den personliga träningen

Medley utvecklar den personliga träningen

Under 2014 riktar friskvårdsföretaget Medley ett tydligare fokus mot personlig träning. Både på land och i vattnet.

Personlig träning för individer och i grupp har funnits i varierad omfattning på flera av Medleys anläggningar tidigare. De senaste åren har efterfrågan ökat. Samtidigt ställs det betydligt högre krav från kunderna när det gäller utbildning, erfarenhet och pedagogik hos de personliga tränarna.

– Inför 2014 har vi tagit ett helhetsgrepp för att utveckla möjligheten till personlig träning på våra anläggningar, berättar Medleys Kenny Karlsson.

En av de hetaste trenderna just nu är högintensiv, funktionell träning i små grupper. Löpning och annan utomhusträning med fria vikter efterfrågas också. Dessutom har Medley, till skillnad från många andra aktörer, möjlighet att koppla på träning i bassängerna.

– Idag handlar personlig träning inte bara om viktnedgång eller olika styrkeövningar på gymmet. Istället efterfrågas en mer individbaserad helhetslösning. Det kan handla om att lägga upp en långsiktig kost- och träningsplan tillsammans med teknikslipning i bassängen inför sommarens triahlontävling, förklarar Kenny Karlsson.

Kenny Karlsson, Gymkoordinator Medley, tel 010-450 91 64

Hans Albrektsson, Informationsansvarig Medley, tel 010-450 90 15