13/9 öppnar simhallen i Ramdalens sportcenter

13/9 öppnar simhallen i Ramdalens sportcenter

Äntligen är det dags att öppna simhallen i Ramdalens sportcenter igen. Havsvattnet är ersatt med kranvatten och den tidigare kaklade stora bassängen har numera en bassängduk. Den 13/9 slår man upp portarna till simhallen igen. Nyöppnandet firas med att köra igång seniorklubb, vattenträning och simskolor. Senare i höst planeras även en familjedag.

Simhallen Ramdalens sportcenter i har varit stängd sedan februari för byte från havsvatten till kranvatten. I samband med att den stora bassängen tömdes på vatten så lossnade klinkergolvet och en planerad renovering av bassängen fick tidigareläggas.

Under renoveringen har övriga delar av anläggningen såsom gym och gruppträning varit öppet som vanligt.

- Det känns såklart fantastiskt att få öppna och välkomna alla bad- och simgäster till oss igen. Vi kör igång med vattenträning, vår seniorklubb Klubb JOY igen och så startar simskolorna vecka 38, säger Viktor Gustafsson, Anläggningschef Medley Ramdalens sportcenter.

Renoveringen av stora bassängen är färdig, bassängerna har fyllts med vatten och är nu redo att ta emot alla bad-, sim- och vattenlekssugna.

För mer information:

Viktor Gustafsson

Anläggningschef Medley Ramdalens sportcenter

viktor.gustafsson@medley.se

TFN 072-0774164

Medley är Sveriges ledande aktör gällande drift av friskvårdsanläggningar och har idag verksamhet i 25 anläggningar fördelat på 19 kommuner. I flertalet fall bedrivs verksamheten i anläggningar som ägs av kommuner, men man har även egna installationer.

Medley jobbar målmedvetet mot att vara det självklara valet och den naturliga mötesplatsen i kommunen för en aktiv fritid på land och i vatten med en stark inriktning på preventiva insatser för en bättre folkhälsa.
    Drygt 4 milj personer besökare årligen Medleys anläggningar och omsättningen uppgick 2022 till 400 milj sek.