Centralbadets utomhusbassänger öppna för säsongen

Centralbadets utomhusbassänger öppna för säsongen

Måndagen den 12 maj öppnade Medley Centralbadet sina utomhusbassänger för årets sommarsäsong. En nyhet för i år är ett nytt vattenlekland för de yngsta barnen.

Centralbadet slog planenligt upp portarna till utomhusbassängerna under måndagen den 12 maj. Det är en av de tidigaste utomhusbadsöppningarna inom hela Medley. Bassängerna är uppvärmda och jämfört med fjolåret finns nu ett helt nytt vattenlekland på plats för de yngsta besökarna.

– Vi har skapat mer aktivitet och upplevelse på området för de allra minsta. Dessutom kommer vi under sommarsäsongen även att erbjuda gruppträningspass utomhus när vädret tillåter, berättar Medleys platschef Per von Krusenstierna.

Medley Centralbadets utomhusbassänger är öppna tom 31 augusti enligt dessa öppettider.

Per von Krusenstierna, platschef Medley Centralbadet, tel 010-450 91 15

Hans Albrektsson, informationsansvarig Medley, 010-450 90 15