Tinnerbäcksbadets spännande exteriör

Den 22 april invigs Tinnerbäcksbadet – Sveriges modernaste badhus

Nu ska Linköpingsborna äntligen få tillgång till det efterlängtade nya badhuset. Den 22 april invigs Tinnerbäcksbadet som blir Sveriges modernaste badhus med fantastiska möjligheter för simning, bad, lek och träning.

Med sina dryga 21 000 kvadratmeter bad och träningsyta blir Tinnerbäcksbadet en stor attraktion i hela Östergötland men inte minst för Linköpingsborna.

• Det ska givetvis bli fantastiskt roligt att få drifta den här stora och moderna anläggningen och få välkomna Linköpings kommuninvånare. Vi har väntat tålmodigt och nu är det dags! Det här är på alla sätt en väldigt komplett anläggning med något för alla att ta del av när det gäller bad, träning, relax och café. Så nu välkomnar vi alla att från och med den 22 april komma hit och ha kul säger Daniel Almgren, VD på medley.

Tinnerbäcksbadet är en anläggning för alla, gammal som ung, och erbjuder ett komplett utbud med simhall, gym, gruppträning, personlig träning, simskola, relax, café & shop och badkalas. Tinnerbäcksbadet förväntas ta emot minst 550 000 besökare årligen.

• Snart har vi äntligen Sveriges nyaste och finaste simhall, och jag hoppas den blir till glädje för alla Linköpingsbor, att så många som möjligt får chansen att besöka den, säger Kristina Edlund (S), kommunstyrelsens ordförande.

Utbudet på Tinnerbäcksbadet är också större än i Linköpings simhall. Inte minst den nya relaxen som är ett välkommet tillskott i den nya anläggningen.

• Med en så här mycket större anläggning så har vi fått möjlighet till ett utökat utbud för våra gäster. Det som är extra roligt och ett väldigt fint tillskott är den nya relaxavdelning som kommer att ge gästerna tillfälle till avkoppling och rekreation i en fantastiskt fin miljö fortsätter Daniel Almgren.

Fakta om Tinnerbäcksbadet

• 50-metersbassäng, med 10 banor och läktare för publik
  • 25-metersbassäng, med 6 banor med höj- och sänkbar botten
  • Hoppbassäng med två 1-meterssviktar, två 3-meterssviktar samt trampoliner på 1 meter och 5 meter samt läktare
  • Undervisningsbassäng med höj- och sänkbar botten
  • Rehabbassäng med höj- och sänkbar botten
  • Familjebad med tre vattenrutschbanor, vågbassäng, strömmande kanaler och barnbassäng, samt bubbelpool, bastu och ångbastu
  • Separat relaxavdelning med bubbelpool, avsvalningsbassäng, ångbastu och två torrbastur
  • Solterrasser på plan 10 och 12
  • 1 050 kvadratmeter gym och träningsyta
  • Två serveringar

För mer information:

Daniel Almgren

VD Medley

daniel.almgren@medley.se

TFN 070-340 48 05

Martin Lind

Regionchef Medley Syd

martin.lind@medley.se

TFN 010-450 91 01

Medley är en av Sveriges ledande aktörer i bad- och friskvårdsbranschen och startade sin verksamhet 2001. Fler än 20 bad- och träningsanläggningar fördelade på 17 kommuner drivs idag av Medley. I flertalet fall bedrivs verksamheten i anläggningar som ägs av kommuner, men verksamhet bedrivs även i egna lokaler. Vi vill vara det självklara valet och den naturliga mötesplatsen i de kommuner vi verkar i för en aktiv fritid på land och i vatten.

2020 var omsättningen 300 miljoner kronor och antalet fast anställda cirka 250 personer.