Gratis träningskvällar - fortsatt samarbete med Stockholm Triathlon

Gratis träningskvällar - fortsatt samarbete med Stockholm Triathlon

Även under 2015 finns Medley med som samarbetspartner till Vattenfall World Tritahlon Stockholm. Tävlingen går av stapeln i augusti, men redan nu finns en unik möjlighet att få tips på hur man bäst utvecklar simtekniken. Den 10:e januari drar de populära träningskvällarna igång på Mörbybadet i Danderyd.

– Intresset för triathlon och även simning som motionsform har ökat explosionsartat de senaste åren. Vi ser fram emot att dra igång träningskvällarna som ett komplement till våra ordinarie crawlkurser, säger Hans Albrektsson på Medley.

Under fjolåret var träningskvällarna välbesökta och tävlingen i slutet av augusti sålde slut för första gången. En fingervisning på att kometsporten triathlon fortfarande vinner mark bland svenska motionärer.

– Det är fantastiskt roligt att kunna erbjuda våra triathleter att komma igång med träningen direkt 2015. Med våra duktiga tränare blir det en perfekt kick-start på säsongen, säger Martin Bengtsson, Commercial Director, Lagardére Unlimited Events som driver Vattenfall World Triathlon Stockholm tillsammans med Svenska Triathlonförbundet.

Mer information om upplägget för de kostnadsfria träningskvällarna finns här.

Hans Albrektsson, Informationsansvarig Medley, hans.albrektsson@medley.se

Petter Ericson Hållén, Marketing manager Lagrdére Unlimited Events, petter.ericsonhallen@iec.se

I Medleys anläggningar är alla välkomna att idrotta, motionera, umgås, koppla av och ha roligt. Medley är Sveriges största privatägda operatör av kommunala bad- och friskvårdsanläggningar och driver mer än 30 anläggningar i över 20 kommuner runt om i landet. Medley har cirka 300 anställda och omsättningen var 315 miljoner kr år 2013.