Irene Barnå ny CFO hos Medley

Irene Barnå ny CFO hos Medley

Medley har anställt Irene Barnå som CFO. Irene har varit konsult hos Medley under ett antal månader och tillträdde tjänsten 16 mars.

Irene kommer närmast från Tysk-Svenska Handelskammaren och har dessförinnan arbetat som konsult i olika ekonomiroller. Hon har en gedigen finansiell erfarenhet från olika verksamheter och branscher och kommer med goda referenser.

Vi har haft förmånen att få lära känna Irene i egenskap av konsult under de senaste månaderna och är därför helt trygga i att Irene kommer att passa som handen i handsken i Medley. Irene är kompetent, ambitiös och ansvarstagande, men delar också de sociala och lekfulla värderingarna som präglar alla delar av vår verksamhet. Det ska bli ett stort nöje att få ha Irene som kollega! säger Daniel Almgren, VD på Medley.

Medley står inför en tillväxtresa med flertalet nya anläggningar runt om i Sverige vilket skapar nya krav och behov. Irene kommer därmed även att ansvara för HR-avdelningen. Genom denna kombinationsroll ser Medley ytterligare möjligheter att effektivisera och skapa synergier inom verksamheten.

Jag ser med stor tillförsikt fram emot att vara en del av Medleys ambitiösa utvecklingsresa, där jag kan bidra med min breda erfarenhet från olika verksamheter och branscher. Att få kliva in i en organisation som Medley med dess företagskultur, värderingar och en framåtblickande organisation är en ren förmån, säger Irene Barnå.

För mer information:
Daniel Almgren
VD Medley
daniel.almgren@medley.se
TFN 070-340 48 05

Medley är en av Sveriges ledande aktörer i bad- och friskvårdsbranschen och startade sin verksamhet 2001. Fler än 20 bad- och träningsanläggningar fördelade på 17 kommuner drivs idag av Medley. I flertalet fall bedrivs verksamheten i anläggningar som ägs av kommuner, men verksamhet bedrivs även i egna lokaler. Vi vill vara det självklara valet och den naturliga mötesplatsen i de kommuner vi verkar i för en aktiv fritid på land och i vatten.

2020 var omsättningen 300 miljoner kronor och antalet fast anställda cirka 250 personer.