Jan Eliasson och Hans Albrektsson pratar vatten hos WaterAid

Jan Eliasson och Hans Albrektsson pratar vatten hos WaterAid

Tisdagen den 3 september anordnar biståndsorganisationen WaterAid en lunchträff. Med fokus på rent vatten och säker sanitet kommer FN:s vice generalsekreterare Jan Eliasson och Medleys informationsansvarige Hans Albrektsson vara två av talarna.

WaterAid är en världsomspännande biståndsorganisation som jobbar för en värld där var och en har tillgång till rent vatten och sanitet. När WaterAid's svenska organisation bildades år 2009 var Jan Eliasson dess ordförande. Under samma år blev Medley, som första privata företag, officiell samarbetspartner med WaterAid Sverige.

- I vardagen tar vi och våra kunder rent vatten som en självklarhet. Så är det inte överallt. Vi känner ett starkt engagemang för WaterAid's arbete och sedan samarbetsstarten har vi varit involverade i ett projekt i Mali, säger Hans Albrektsson.

Under WaterAid's lunchträff kommer Jan Eliasson berätta om hur vatten och sanitet fortsätter att genomsyra hans dagliga arbete i FN. Hans Albrektsson kommer tillsammans med Helena Helmersson på H&M delta i ett paneldiskussion om vatten, hållbart företagande och socialt engagemang.

Hans Albrektsson, informationsansvarig Medley, tel 010-450 90 15