Lär dig simma som en sjöjungfru

Lär dig simma som en sjöjungfru

Splash, Ariel, Pirates of the Caribbean - alla har de en häftig sak gemensamt – sjöjungfrur. Efter ett stort intresse under sportlovets prova på-aktiviteter erbjuder nu Medley kurser i sjöjungfrusimning.

Under sportlovet lanserade Medley sjöjungfrusimning som en prova på-aktivitet i utvalda simhallar. Intresset var stort både från besökare och media. Alla som drömt om att kunna röra sig lika smidigt och lika graciöst i vattnet som havens coolaste varelser kan nu förverkliga detta.

- Det här är den hetaste trenden i svenska simhallar just nu. Vi smygstartade under sportlovet och det var väldigt populärt. Barnen stod i kö för att få prova och en hel del föräldrar hoppade också i dräkterna, berättar Medleys konceptchef Bitte Forsman.

Kursen i sjöjungfrusimning passar dig som vill lära dig att simma som en sjöjungfru, göra undervattens-kullerbyttor, figursim och delfinkickar i en sjöjungfrudräkt i regnbågens alla färger och med en stjärtfena. Sista lektionstillfället avslutas med en uppvisning. Vi kallar kursen för SwimFun Sjöjungfru och du kan se priser och boka din plats här.

- Det är underbart att få röra sig på det här sättet i vattnet, men för att få ta på sig dräkten har vi som krav att deltagarna ska vara simkunniga och ha god vattenvana.

Hans Albrektsson, Informationschef Medley, tel 010-450 90 15

I Medleys anläggningar är alla välkomna att idrotta, motionera, umgås, koppla av och ha roligt. Medley är Sveriges största privatägda operatör av kommunala bad- och friskvårdsanläggningar och driver 36 anläggningar i över 20 kommuner runt om i landet. Medley har cirka 300 anställda och omsättningen var 335 miljoner kr år 2015.